Strategier för turbulenta tider var temat för Stratvise lunchseminarium igår.
I turbulenta tider skapas nya förutsättningar och även nya möjligheter. Kanske en utifrån-blick på företaget kan visa på intressanta vägar framåt? Thomas Öster, konsult med affärsutveckling som specialitet, gav exempel på företag som tagit sig igenom turbulenta tider och blivit ännu starkare.
Carina Vinberg, konsult med inriktning på coaching, lyfte fram vårt behov av att stanna upp och reflektera, mitt i allt som händer. Carina presenterade SCARF-modellen, som vi också berättat om i tidigare inlägg. SCARF (som står för Status, Certainty, Autonomy, Relatedness, Fairness) kan användas som checklista när vi hjälps åt med att minska sådant som stressar oss och våra medmänniskor.
I videon hör du Thomas Öster och Carina Vinberg sammanfatta det viktigaste från sina mini-föreläsningar. Du hör även vad två av seminariets deltagare tar med sig.
0