Josefin_stratvise

Josefins inriktning är strategi och affärsutveckling för webb- och mobila applikationer. Med lång erfarenhet av användarupplevelser och kunskap om hur man interagerar och konsumerar i digitala kanaler motiveras hon av att förenkla för användarna och drivs av att öka tjänsters värde – gärna till större nytta för både användare, företag och samhälle.

Josefin har arbetat med digitalisering av varierande verksamheter inom privat sektor och mindre startups till globala företag. Hon har arbetat som projektledare, kommunikationschef och verksamhetschef. Josefin var med från starten då internet och webben slog igenom. Som ett av de första företagen var hon med om att införa digitala arbetsflöden inom prepress och tryckmedia. Josefin har arbetat med utveckling och marknadsföring av techbolag, bland andra Reflex Instrument, helägt av Småföretagsinvest AB. Produktutveckling, marknadsföring, kommunikation och interna processer digitaliserades och nya affärsmodeller utvecklades. Reflex såldes till börsnoterade Imdex Ltd Group och placerade sig i topp som mest lönsamma affär. Josefin har också varit delaktig i att ta fram koncept för digitala tjänster för bl a Adlibris, Egmont och SF-anytime. Hon bidrar även i styrelser med kunskap och erfarenhet om hur ett förändrat beteende och ny teknik ger nya affärsmöjligheter.

Josefins arbete kännetecknas av mångsidighet, engagemang, professionalism och nyfikenhet. Hon är intresserad av omvärlden och ställer många frågor för att förstå problem och vad vi kan göra åt dom.